[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Dellorto vs. BING

Dellorto vs. BING

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Dellorto vs. BING

Indlægaf Gæst » tirsdag, 05. juli 2005 13:04

Hvilket af de to karburatormærker er at foretrække?
Gæst
 

Indlægaf Twinsport » tirsdag, 05. juli 2005 15:01

Mikuni fladspjæld ;-)

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf rasta_jogge » tirsdag, 05. juli 2005 15:29

[quote="Twinsport"]Mikuni fladspjæld ;-)

/Steen[/quote]

Hvor meget forskel er der på mikuni og kehin??

Har nemlig lige købt en 24mm kehin?
Viel Gas, und viel Spass!
rasta_jogge
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 19. maj 2005 22:17
Geografisk sted: Jesper Simonsen - 3630 Jægerspris

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 06. juli 2005 13:53

[quote="rasta_jogge"][quote="Twinsport"]Mikuni fladspjæld ;-)

/Steen[/quote]

Hvor meget forskel er der på mikuni og kehin??

Har nemlig lige købt en 24mm kehin?[/quote]

Keihin og Mikuni er begge super - jeg stemmer dog stadig for Mikuni, da jeg ikke har erfaring med Keihin.

Men for at besvare spørgsmålet, vil jeg sige, det afhænger af, hvad man er ude efter.
De Bing'er, som er originale til Kreidleren, skal som regel kun dyses ind, for at fungere optimalt. Tomgangsdyse, nål og gasspjældets cut-off passer næsten altid, uanset hvad man monterer af cylinderkits.

Dell'Orto-karburatorer kræver som regel en ny tomgangsdyse, til tider en ny nål og i grelle tilfælde et andet gasspjæld.

Heldigvis er stumperne til Dell'Orto til at finde, men man skal være opmærksom på, at de ofte kræver en del finjustering i.f.t. en standard Bing.

Dell'Orto skulle også være mere følsomme overfor vind og vejr (den generelle holdning på apriliaforum.com), hvor Mikuni og Bing er nogenlunde ligeglade. Det skulle ellers afhænge af motoren alene, men intet er sikkert i denne verden, lader det til. :P
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

hej

Indlægaf J.Brandenborg » onsdag, 06. juli 2005 22:23

man kan ik rigtig sammenligne det...

for Bing er det org. hvor dellorto høre mere til på en Vespa og mikuni høre til på en yamaha. men mine afaringer siger Bing! :D
J.Brandenborg
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: torsdag, 26. maj 2005 21:21
Geografisk sted: Jannik Brandenborg - 3500 Værløse

Re: hej

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 06. juli 2005 22:41

[quote="J.Brandenborg"]man kan ik rigtig sammenligne det...

for Bing er det org. hvor dellorto høre mere til på en Vespa og mikuni høre til på en yamaha. men mine afaringer siger Bing! :D[/quote]

Ingen karburator "hører til på en bestemt maskine".

Bing'erne er nemmere at indstille, så længe man holder sig til de rigtige modeller - dvs. 1/18/260 og 1/20/100, f.eks. Det eneste, der gør dem fordelagtige er, at nålens slibning, spjældets udformning og tomgangsdysen som oftest passer til Kreidleren.

Men...

...Det gælder i princippet kun, når der er tale om en standardmotor. Går man op i lidt voldsommere tuning, hvor man går ud over de oprindelige motorspecifikationer, kan man meget vel komme ud for, at nål osv. skal skiftes.


Det er kun et spørgsmål om tålmodighed og adgang til de nødvendige stumper.

Jeg garanterer for, at en korrekt justeret Mikuni af nyere dato vil køre MEGET bedre end en org. Bing.

Man må blot finde sig i, man starter fra nul. Om det er problematisk eller ej, afhænger af ens erfaringsniveau.

Min 28mm Bing kørte virkelig ad pommern til, sammenlignet med den 28mm Dell'Orto jeg lånte senere hen. Og for at være helt ærlig, har jeg ikke oplevet en karburator, der gav så jævn og blød en kørsel, som min nuværende 24mm Mikuni gør.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron