[quote="kreidlerhansen"][quote="Palle"]Mange tak for de fine svar!
Hvis et alm. Mahle topstykke kan bruges til en 44mm cylinder, så et det jo...
[i]Tobias stiller for mange spørgsmål
[/i]:argh:
[/quote]
Meteor-stemplerne bliver generelt hurtigt slidt ift. deres Mahle-modstykker, og tolerancen er i underkanten fra ny. Men slid det første op og gå et trin op i tolerance, så burde du være af med det værste klikkeri.
For lille eller ej, effekten er helt i top - især ift. prisen, og dobbelt op på især når man sammeligner med prisen for en brugt Mahle-cylinder.

Stemplet fra Emot byder på to udfordringer; For det første er krydspinden kun 12mm mod Kreidlerens 14mm, men du kan vælge enten at købe en plejlstang til 12mm krydspind eller en bøsning, der gør det muligt at bruge 12mm krydspind. Begge dele kan fås hos Emot.
For det andet er stemplet længere. Dvs. du skal fræse plads i krumtaphuset, og dermed har du svaret på, at Meteor-stemplerne er så korte. Hvis de var længere, ville de støde på krumtaphuset, når stemplet er i bund.
De korte stempler lader desværre en rimelig støvsky af benzin blive skudt tilbage gennem karburatoren ved lave omdrejninger, men så kan du jo passende investere i en membranstuds, som passer til netop stor pindboltafstand og 20mm Bing

Igen noget, der kan købes hos Emot.
Det vil give dig lidt bedre bundtræk og, i teorien, lidt bedre brændstoføkonomi + højere ydelse.
Min cylinder har jeg lavet booster-kanaler i (dem der fyldes via huller i stemplet), samt gjort udstødningskanalen højere og bredere. Sammen med en Homoet 6P holdt jeg efter sidste træf på Sjælland 106km/t (cykelcomputer) fra Nyborg til Odense på motorvejen. Nu har jeg erhvervet mig en lidt hidsigere udstødning, som jeg tror kommer til at give en tand ekstra - senere kommer en membranstuds til.

Den trækker godt fra land, selv med en så tung gearing som 14/34![/quote]
Det er farligt med sådanne utrolig uddybende og beskrivende svar, Jesper - for så kommer jeg til at stille endnu flere spørgsmål...
Jamen så "opgiver" jeg stemplet fra emot.nl.
Jeg regner med at membranstudsen du omtaler er denne:
[url]http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=344[/url]
Den har da været udsolgt/out of stock, i en rum tid efterhånden?
Eller der er måske andre firmaer der har en sådan på lager?
Den studs der følger med til den membranindsugning, er det til max. 20mm karburator eller er det en fordel f.eks. at sætte en 22/23 eller måske en 24mm Bing på?
De modifikationer du har lavet på din cylinder, er det noget man selv (uden nogen erfaring) kan lave - eller skal man have en "fagmand" til dette?
Hvis jeg nu vælger et sæt med en 44mm Parmakit, en større bing karburator, homoet 4/6p og en membranindsugning - hvilken tænding er så at foretrække?
Jeg har en udvendig tændspole (Prüfrex (made in West Germany)) som jeg fik smidt med i en handel over eBay - dog ved jeg ikke om den kan bruges til noget.
Har hørt fine ord om den elektroniske tænding ved navn Kokusan, som bl.a. kreidlerparts og johnbos forhander. Ved du om den er noget værd? (står i sølle 1175 Dk kr.! - det er ikke mange sæt platiner og søgerblade)