[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf LMJ » torsdag, 25. september 2014 11:43

Hvilken 70cc [i][b]cylinder, top og stempel[/b][/i] kan anbefales til en BW 5 gears direkte skifte. Her tænker jeg især på kvaliteten og hvilken cylinder der giver bedste ydelse med en Homoet 4P eller 6P udstødning. Gerne input med forslag til [i][b]cylinder med og uden membran, karburator størrelse/type + ca. forventet ydelse i hk. [/b][/i] Nå ja, og hvor vi befinder os henne ca. prismæssigt :wink:

Motoren skal bruges på en Kreidler som indregistreres som mc. Den skal derfor også være rimelig kørebar på landevejen.

Jeg ved godt der er en milliard muligheder, men hvis nogle kan guide mig bare lidt i den rigtige retning ville det være fantastisk.
På forhånd tak :D

Hvordan bedømmes dette kit f.eks. og kan der opnåes 12 hk med en 6P udstødning ?
http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... ler-mc.htm
LMJ
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søndag, 21. september 2014 11:53

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 26. september 2014 00:58

Velkommen til! :)

Hvad ønsker du af maskinen? 12HK ved 11.000rpm og num træk under 6.000rpm bliver man let træt af, men det er da sjovt for en stund.

Mit bud:

44mm KT-cylinder med top. (~1.800kr)
44mm VHM-stempel. (~850kr)
Krumtap med 42mm slaglængde. (~1.500kr)
24mm OKO/PWK. (~500kr inkl. div. dyser)
28mm studs (500kr... og ikke den fra mopedspeed, nej)
Homoet 4P SPI60 (~1.200kr... alternativt en alm. 4P, som forlænges med et 60mm langt mellemstykke)

I alt omtrent 6.500kr, hvis man runder lidt op.

Hæv udstødningskanalen til 23mm fra top og slib den 28mm bred.
Trim med spacer og bundpakninger til en squish-afstand på 0,8-0,9mm.
Stil tændingen til 1mm før top ved 8.000rpm

Kør og nyd noget i retning af 9HK ved 9.000rpm og et fint, bredt trækområde.


Skal det være vildere, bliver det en del dyrere (læg hurtigt 5.000kr til), holder knap så længe og betyder en del mere arbejde.

:)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 26. september 2014 01:00

Kittet fra mopedspeed er lidt fjollet, idet stemplet er noget skidt.
Karburatoren er noget ukendt, kina-gøjl og studsen er ikke ret fantastisk indrettet jvf. vinklen. Det kan gøres bedre!
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf LMJ » fredag, 26. september 2014 10:31

Tak for velkomsten Jesper og de præcise svar :)

Ja stemplet er ikke den bedste løsning og Mopedspeed oplyser at cylindersættet er fra Taiwan. Derfor kan det naturligvis godt være ok, men jeg gambler ikke med mine sparepenge, så det er droppet. Kigger i retning af KT cylindersættet som virker gennem prøvet, men læser også her forskellige meldinger på nettet. De fleste er dog positive, men en af ankerne går bla. på at nikasilen kun holder 2000 km. Om det er rigtigt skal jeg lade være usagt.

Nå, men ind til videre venter jeg på den 5 gears direkte skifte motor som jeg har købt, ryger ind af brevsprækken. Dens tilstand er ind til da ukendt, så der kan jeg nok få et par timer til at gå med og inspicere og renovere. Så mangler jeg bare resten af en Kreidler RS/RMC til at montere motoren i. Den dukker nok op i løbet af vinteren :mrgreen:

Nu skal der jo også noget ordentligt 12V tænding på sådan en gadekrydser. Her har jeg kig på Kokusan, men er der andre der eventuelt er bedre eller mere anvendelige ?
LMJ
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søndag, 21. september 2014 11:53

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 26. september 2014 11:00

Cylinderen fra mopedspeed er også en KT. :) Men når nu man kan så tvivl om resten af stumperne og potentielt skal bytte dem ud, alligevel, er der ingen grund til at investere i andet end cylinderen. Medmindre man lige vil eksperimentere lidt! ;)

Jeg kan ikke genkende de max. 2.000km for nikasilen. Måske det gælder med KT's eget stempel, som i allerhøjeste grad er skrot?

Parmakit er langt det bedste valg, siges det. Jeg har blot valgt KT indtil videre, da jeg eksperimenterer mere, end jeg kører - dermed er de ~1.000kr i prisforskel værd at tage med.
Hvis man så opnår sit ønske for trækkraften med KT-cylinderen, kan man få lagt frisk belægning i og vide præcis, hvad man får. Prisforskellen mellem Parmakit og denne fremgangsmåde er forholdsvis beskeden.


Ralf Waldmann tilbyder et indsugningskit med membran og 28mm OKO-karburator sammen med en Parmakit-cylinder og et stempel af bedre kvalitet. Det er også værd at tage med i overvejelserne.

10-12HK er ikke direkte svært at opnå, og følgende sammenstykning vil jeg næsten vædde med kommer et pænt stykke forbi 10HK:

42mm slaglængde
44mm boring (skyllekanaler 32mm fra top, boostkanaler forbundet med indsugning, udstødning 22,5mm fra top)
Topstykke med tilpasset forbrændingskammer (squishband, squishafstand 0,7mm, 13:1 kompressionsforhold)
Membranindsugning med 24-28mm karburator
SP60-udstødning eller Homoet 6P SPI60... eller noget helt tredje.

Det burde faktisk ende mellem 12-14HK mellem 10-11.000rpm og med max 12.500rpm.

Det kræver dog et skrapt tændingssystem for at følge med i længden over 10.000rpm. Selv de bedste og dyreste bliver belastet en del mere ved høje omdrejninger, så den post kan i sig selv blive en dyr fornøjelse i længden. Kokusan er mere eller mindre udelukket pga. dårligt afbalancerede og decideret ovale svinghjul.
Hovedlejer og krumtap skal desuden tjekkes langt oftere, men det er en del af spillet!

Til en dagligdagsmaskine havde jeg i dag nok valgt:

42mm slaglængde
44mm Parmakit
Topstykke tilpasset Meteor-stemplet
Membranindsugning
21mm Dellorto/20-23mm Bing og standard luftfilter
Original udstødning, Kiesler GP3 Touring eller Homoet 4P SPI60

Vedvarende omdrejningstal sjældent over 10.000rpm og så går det fint med en Kokusan Evo. :)
90km/t under de fleste omstændigheder og 100-105km/t på en god dag, uden motoren skal splittes ad hver 3-5.000km.


Men du har helt ret i, der er lang vej, endnu, når motoren endnu ikke er landet! :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf LMJ » fredag, 03. oktober 2014 23:32

Har modtaget min RS motor i dag. Den kan bruges med både lille og stor pindbolt afstand. Umiddelbart ser den ok ud, bortset fra at der en en revne øverst ved koblingsakslen, sidste billede.

https://www.dropbox.com/s/48pk9fzrq08z0 ... t.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/oo1hpjt8azwj8 ... h.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/iy64zackfzmk1 ... p.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/mgisqpwx2a9eb ... t.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/e4yeyarxsumah ... k.jpg?dl=0
LMJ
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søndag, 21. september 2014 11:53

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 04. oktober 2014 09:12

Der ser da hæderlig ud! :D

Jeg synes, det er svært at se, om det er en revne på fotoet. Herfra ligner det mest en støbegrat, men motoren skal vel pilles fra hinanden for at se nærmere efter?

Det ligner en RMC-motor, så du får ikke plads til en RS-cylinder med stor pindboltafstand. Forskellen mellem de to er, at der kun er plads til et 47mm bredt cylinderskørt, hvor RS-cylinderens skørt er 50mm.

Koblingshjulet ser ud til at være klar til i alt fem plader, men om den inderste kurv matcher, skal jeg lade være usagt. Toppladen er også den rigtige til fem plader, tror jeg.

Hvis blokken ikke er revnet, kan den snildt blive til en fin RS-motor. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf LMJ » lørdag, 04. oktober 2014 10:03

Jamen så skal der jo bare fræses 2mm af i blokken hele vejen rundt :) Hvilket værktøj anbefales her ?
Det positive er at der ikke er slør i krumtappen.

Revnen ligner en revne. I.r.l. er det synligt ved at se at den ikke er helt lige og mærker jeg efter med en negl går neglen i revnen. Spørgsmålet er om den kan køre med det. Den kan aller højest svede lidt olie. Ellers må den svejses :)
LMJ
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: søndag, 21. september 2014 11:53

Re: Anbefaling af 70cc cylinder/top/stempel til 5 gears BW

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 04. oktober 2014 22:13

Der skal en fagmand til, hvis det skal være perfekt. I samme ombæring kan man lige så godt fræse lidt længere inde, så der bliver plads til et stempel med bredere skørter. Der er nemlig kun plads til et 42mm stempel i fuld længde. :)

Måske kan revnen blot lappes med kemisk metal? Der findes mig bekendt et par udmærket produkter, som har et højt indhold af aluminium, men jeg kan typisk nok ikke komme på nogle af navnene.
Hvis revnen ikke går hele vejen igennem til pakfladen, kan den nok også lukkes med Durafix eller tilsvarende.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron