Efter at have gransket markedet (og handlet forkert på eBay), besluttede jeg at tage springet:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/4257d8fe.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/fb22886c.jpg[/img]
Tandhjul og kurv er i ét stykke og en pæn sjat kraftigere end den originale. Forskellen viste sig som hele 8g ift. den originale 15.67.92, og den ekstra vægt tager jeg gerne med.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/d7957075.jpg[/img]
Med en træklods under venstre fodhviler kan koblingsdækslet afmonteres uden tab af olie!
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/1bbcd17b.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/f431f833.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/0f92326f.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/62b82bf5.jpg[/img]
Det forløb fint og monteringen er ligetil. Den medfølgende stålbøsning passer AKKURAT i lejet bag koblingshjulet, og det er en let presform - hvis det skal ud, må man altså finde sig i at pille motoren fra hinanden! Det er nu ikke planen.
Det medfølgende koblingshjul er ret slidt, men jeg har desværre ikke taget fotos af tænderne, fordi... ja, fordi det var vigtigere at få det nye stads monteret!
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/f24a2811.jpg[/img]

Til min fødselsdag fik jeg en 40mm KT-cylinder. Disse er en udmærket men aldeles ikke en perfekt erstatning for en ditto Mahle-cylinder! Beklager, men selv om porttiderne er nogenlunde identiske, så sidder de skævt i KT's udgave, og den 1/4 af skylleportene, som er nærmest udstødningskanalen åbner således knap 1mm før resten af kanalen!
Det er svært at anskueliggøre med fotos, så I må ta' mig på ordet! De kan rettes lidt til med forsigtighed og en Dremel, men det er risikabelt - én smutter og skylningen forværres yderligere!
Standard:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/f12f7a8a.jpg[/img]
Udstødning 24,8mm fra top/24mm bred
Skylleporte 32,4mm fra top
Indsugning 51/64mm fra top.
Lidt arbejde senere, men uden den sidste finpudsning:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/17643878.jpg[/img]
Udstødning 23,8mm fra top/26,5mm bred
Skylleporte 32,1mm fra top
Boostere 33mm fra top
Indsugning 50,5/65mm fra top + 2mm bredere.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/fadfcf62.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/017b842c.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/5372e3ad.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/b4c9bd40.jpg[/img]
De nye porttider skulle gerne matche min Mustangudstødning, så motoren kan trække lidt mere ud. Udstødningskanalen er afrundet i top og bund i et forsøg på at skåne L-ringen bedst muligt, og min tanke går på, at den akkurat kan drejes ud til 11.000rpm og med begyndende træk fra ca. 7.800rpm/300rpm over den gennemsnitlige 15.43.99
Min nuværende gearing lyder på 14/36 og 18/70 på koblingssiden, hvilket er ca. 3% lettere end den gængse 14/35. Hvis det viser sig, at jeg er helt ude i hampen med disse teorier, så bliver den bestykket med en membranindsugning UDEN videre ændringer, så jeg kan få en idé om, hvor stor en forskel, den gør i sammenhæng med en let trimmet cylinder. Skulle forskellen være for beskeden, kan indsugningsvarigheden stadig øges fra de ca 155 grader til... ja, egentlig helt op til 360 grader, og boosterne kan ydermere åbnes ind i indsguningskanalen, så der er masser af muligheder foran mig!
