Hvad får i lavet i vinteren?

Starter en tråd, vil frygtens gerne høre hvad i får tiden til at gå med på Kreidleren her i vinteren, så fyr løs....
For mit tilfælde hænger Kreidleren oppe i bjælkerne i garagen, med hjælp fra Biltema er der monteret snedigt liftsystem med talje, man har jo ikke travlt i vinteren og man kan vel lige så godt være magelig når man oveni købet har fjernvarmen trukket ud i garagen.
[b]
Nye sager:[/b]
Det er lykkedes mig at finde et sæt helt nye originale lygteholdere i original indpakning, ny lyskontakt "made in w.germany" monteres snarest.
[b]Ledningsnettet:[/b]
Er møbleret lidt om. Der er monteret relativt stort batteri i højre madkasse og derved er alt andet end forlygten fodret af batteriet og lyser ved første hak i tændingslåsen. Dette krævede en lidt større ensretter men har i samme øjemed lavet et ordentligt ladekredsløb idet spændingen kan variere op til 7,5 VDC, afhængigt af belastning og omdrejninger, og da batteriets opladning (Tau) er afhængig med belastning (Ri) vil jeg til sidst give batteriet overspænding. Ladekredsløbet sikrer konstant opladning og eventuelt vedligeholdelses ladning. Den primære årsag er at sikre jævn lys ved lave omdrejninger og hvis man skal holde ind til siden en mørk aften, nå ja, så holder pærerne også længere
Min kokusan tænding har separat tændspole, denne er nu installeret inde i venstre madkasse, syntes selv det er snedigt. Man kan lige ane ledningerne komme ud af venstre sidekasse.
[img]http://ms-konsult.dk/2014/2-IMG_1139.JPG[/img]
[b]Motor:[/b]
Har samlet hele vinteren på et godt sæt RMC lovlig kit, herunder cylinder, topstykke, BING 1/10/53, svanehals, original 28mm udstødning model "cigar", luftfilter hus og meteor stempel. Det skal hertil siges at disse dele er yderst svære og bekostelige at finde. Så inden længe ryger 6,25 HK kittet af og sættes på hylden. Når nok ikke at få den indregistreret inden jeg skal på "tur"
[img]http://ms-konsult.dk/2014/1-IMG_1138.JPG[/img]
[b]Forgaffel: [/b]
Er blevet fuldstændigt renoveret og resultatet er fremragende:
[img]http://ms-konsult.dk/2014/3-IMG_1140.JPG[/img] [img]http://ms-konsult.dk/2014/4-IMG_1141.JPG[/img]
[b]Sommeren 2014:[/b]
Her planlægges en uge med rundt om i Danmark, ruten er ikke sat endnu og hvis der er nogle som har gode idéer til hvor turen skal hen eller til oppakningen, så sig endelig til. Har naturligvis luret lidt på Torbens længere ture og de oplevelser der har været med og dette har inspireret til at gøre et forsøg.
For mit tilfælde hænger Kreidleren oppe i bjælkerne i garagen, med hjælp fra Biltema er der monteret snedigt liftsystem med talje, man har jo ikke travlt i vinteren og man kan vel lige så godt være magelig når man oveni købet har fjernvarmen trukket ud i garagen.
[b]
Nye sager:[/b]
Det er lykkedes mig at finde et sæt helt nye originale lygteholdere i original indpakning, ny lyskontakt "made in w.germany" monteres snarest.
[b]Ledningsnettet:[/b]
Er møbleret lidt om. Der er monteret relativt stort batteri i højre madkasse og derved er alt andet end forlygten fodret af batteriet og lyser ved første hak i tændingslåsen. Dette krævede en lidt større ensretter men har i samme øjemed lavet et ordentligt ladekredsløb idet spændingen kan variere op til 7,5 VDC, afhængigt af belastning og omdrejninger, og da batteriets opladning (Tau) er afhængig med belastning (Ri) vil jeg til sidst give batteriet overspænding. Ladekredsløbet sikrer konstant opladning og eventuelt vedligeholdelses ladning. Den primære årsag er at sikre jævn lys ved lave omdrejninger og hvis man skal holde ind til siden en mørk aften, nå ja, så holder pærerne også længere

Min kokusan tænding har separat tændspole, denne er nu installeret inde i venstre madkasse, syntes selv det er snedigt. Man kan lige ane ledningerne komme ud af venstre sidekasse.
[img]http://ms-konsult.dk/2014/2-IMG_1139.JPG[/img]
[b]Motor:[/b]
Har samlet hele vinteren på et godt sæt RMC lovlig kit, herunder cylinder, topstykke, BING 1/10/53, svanehals, original 28mm udstødning model "cigar", luftfilter hus og meteor stempel. Det skal hertil siges at disse dele er yderst svære og bekostelige at finde. Så inden længe ryger 6,25 HK kittet af og sættes på hylden. Når nok ikke at få den indregistreret inden jeg skal på "tur"
[img]http://ms-konsult.dk/2014/1-IMG_1138.JPG[/img]
[b]Forgaffel: [/b]
Er blevet fuldstændigt renoveret og resultatet er fremragende:
[img]http://ms-konsult.dk/2014/3-IMG_1140.JPG[/img] [img]http://ms-konsult.dk/2014/4-IMG_1141.JPG[/img]
[b]Sommeren 2014:[/b]
Her planlægges en uge med rundt om i Danmark, ruten er ikke sat endnu og hvis der er nogle som har gode idéer til hvor turen skal hen eller til oppakningen, så sig endelig til. Har naturligvis luret lidt på Torbens længere ture og de oplevelser der har været med og dette har inspireret til at gøre et forsøg.