[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Toldvæsenet (SKAT), EN PENGEMASKINE!

Toldvæsenet (SKAT), EN PENGEMASKINE!

Løs snak om alt mellem himmel og Kreidler :o)

Toldvæsenet (SKAT), EN PENGEMASKINE!

Indlægaf TFH » torsdag, 31. oktober 2013 20:47

Bestiller man prøvemærke over nettet, koster det kr. 100,- pr. dag, og de sendes gratis med posten - fair nok, Etaten er jo også til for at betjene skatteborgerne - dog, vel at mærke, KUN hvis man ikke forstyrrer de ansatte i deres daglige trummerum.
Haster sagen, og man derfor tropper op på kontoret, griber man ved personlig ekspedition forstyrrende ind i systemet, og det koster kr. 200,- pr. ekspedition! - Morale: bestil i god tid, dog kan det tidligst ske 14 dage, før mærkerne skal bruges.

Ved bestilling over nettet skal man udfylde 2 dato rubrikker, fra-til. Jeg gad nok vide, hvor mange, der, ifølge almindelig logik, som jeg skriver f.eks. 18/10 - 19/10, altså 2 forskellige datoer, når man skal bruge mærkerne d. 18. Nix! skriver man sådan, får man prøvemærker gældende for 2 dage, altså med en unødvendig merudgift på kr. 100,- pr. maskine. Misforståelse kunne undgås, hvis der var tilføjet et lille "incl." efter sidste datorubrik.

Da jeg bestilte syn over nettet for de to Kreidlere var det helt problemfrit, hvad 66'eren angik, idet jeg selv kunne fylde data i alle rubrikker. Det var straks sværere med 72'eren, idet den automatisk dukkede frem som "stor knallert", hvilket jeg ikke kunne ændre, og den betegnelse kom til at følge den et godt stykke fremover.
Den rare synsmand havde ikke fået dét og et par andre administrative småting rettet, og det resulterede i en byge af "frem-og-tilbage opringninger" til og fra henholdsvis Skat, synshal og forsikringsselskab, men efter fulde 2 timers "hygge" oppe hos Skat var alt imidlertid på plads, og jeg kunne drage hjem med pladerne. Da jeg imidlertid havde forbrudt mig overfor systemet, kostede den personlige ekspedition mig ekstra kr. 200,-? Næh, man afregner ikke pr. ekspedition, men pr. køretøj, altså kr. 400,-, ialt indtil nu en merpris på kr. 600,-.

Hvis jeg nu ikke var troppet personligt op, er jeg alvorligt bange for, at jeg, efter x-antal uger, ville havde fået tilsendt 1 stk. MC- + 1 stk. knallert 45 plade, og at jeg, efter returnering af sidstnævnte, var kommet til at betale for omregistrering, en ny MC-plade samt evt. gebyr for personli.......aaahhrggh!!!!!!!! Har vi det ikke dejligt?

Idag har jeg fået 6 (seks!) breve fra Centralregisteret om henholdsvis vurdering, registreringsafgift (kr. 0,-) og registreringsattester, gratis for mig men med unødig porto betalt af samfundet.

Et lille plaster på såret var det dog at se den helårlige vægtafgift på bare kr. 157,67 pr. maskine, og den årlige forsikringpræmie (kun lovpligtigt ansvar) på kr. 211,- pr. maskine, betaler jeg med glæde - Man får tilmed 25% rabat, når man har flere veteranmaskiner forsikret men OK, man kan jo også kun køre på een ad gangen. :D
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Tilbage til Hyggehjørnet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron