[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - 2 MC'er mere.

2 MC'er mere.

Løs snak om alt mellem himmel og Kreidler :o)

2 MC'er mere.

Indlægaf TFH » søndag, 29. september 2013 13:35

Jeg er p.t. igang med at lade yderligere 2 Kreidlere indregistrere som MC. Min 78'er RS får med udgangen af dette år veteran status, og jeg kan derfor i kraft af ny afgiftsregler for veterankøretøjer med registreringsafgift kr. 0, halv vægtafgift og billig veteranforsikring have 3 Kreidlere kørende for stort set samme beløb, som jeg indtil nu har betalt for 1.

Siden nr. 1 fik plader på i det herrens år 2000, er proceduren ændret, og efterhånden som mit ny projekt MC skrider frem, kommer hér en beskrivelse, af dels egne erfaringer og dels, hvad man har oplyst mig i synshaller, og hos SKAT, dette (sidstnævnte) meget lille nåleøje Kreidler-kamelen skal igennem.

----------------------------------------------

Jeg starter hos politiet med et citat fra https://www.politi.dk/da/borgerservice/ ... istrering/

[i]Den 1. januar 2008 overtog SKAT alle opgaver i forbindelse med registrering af motorkøretøjer, dette gælder også opkrævning af afgifter.

Det betyder, at politiets motorkontorer er erstattet af 31 nye motorkontorer, der geografisk er placeret ved landets 30 lokale skattecentre, samt et nyt motorkontor i Silkeborg.

Centralregisteret for motorkøretøjer (CRM)
Centralregisteret for Motorkøretøjer er samtidig flyttet til SKAT's lokaliteter i Høje-Taastrup:

Centralregisteret (CRM)
Helgeshøj Alle 9
2630 Tåstrup

Politiets opgaver
Politiet vil fortsat være ansvarlige for nummerpladeinddragelse og efterlysning af bortkomne eller stjålne køretøjer og nummerplader.

Kontakt
Centralregisteret og alle motorkontorer på tlf. nr. 72 22 18 18[/i]

-------------------------------------------------------------------------------------

Efter at have læst dette, hoppede jeg naturligvis over på SKATS fine hjemmeside (der garanteret har kostet os et utal af millioner gode danske skattekroner) http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817282&vId=0&lang=DA uden dér at finde fyldestgørende om mit (ok, lidt specielle) informationsbehov.

Selv om det fremgår af siden, at man anbefaler kommunikation pr. mail, vovede jeg alligevel at benytte telefonen - Det skal man imidlertid kun gøre, hvis man er en meget tålmodig person!
Efter den traditionelle 1-2-3-4 muligheders menu, blev jeg ledt frem til personlig ekspedition, og en træt quindestemme meddelte mig: "Vi har i øjeblikket MEGET travlt, og De må derfor påregne MEGET lang ventetid".
I hvert fald det sidste passede, men efter 3 afbrudte opringninger, hver med 20-30 minutters tålmodig venten, kom jeg igennem, og efter endnu to omstillinger kom jeg endelig frem til en person, der tilsyneladende havde den fornødne viden.

Jeg er således nu på vej og håber, at de videre oplysninger under dette punkt kan hjælpe andre Kreidler MC-kørere in spe rimelig problemfrit ud på gader og landevej.

--------------------------------------------------

Ét godt råd:

Da man kan blive udsat for lang ekspeditionstid for den samlede procedure hos SKAT (et par måneder er ikke unormalt): Få kamelen synet i efteråret, og brug den kedelige, kolde vinter til ventetiden, så I er klar til sommersæson'en med gasseren i bund.

For mit vedkommende gik der 3 uger med at opnå tilladelse til syn og indregistrering, og SKAT beregner sig, efter sigende, op til 7 ugers ekspeditionstid til at finde ud af, at en +35 årig Kreidler er et afgiftsfrit veterankøretøj, og at man derfor roligt kan udlevere nummerplader uden forudgående betaling af registreringsafgift.

---------------------------------------------------

P.S.

Da jeg får rigtig mange mails netop med spørgsmål til indregistrering, har jeg lagt hele proceduren op under FAQ.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Re: 2 MC'er mere.

Indlægaf TFH » torsdag, 10. oktober 2013 17:00

Så kom jeg over første hurdle, og med 2 x "Tilladelse til Syn og Registrering" i hånden, står der så 2 x SYN på programmet i næste uge :D

Jeg har også fået bekræftelse på, at "Veteranforsikring Danmark"

http://www.veteranforsikringdanmark.dk/ ... egler.aspx

pr. 1/12 d.å. overtager de forsikringsmæssige forpligtelser for min go'e gamle MC til en pris af kr. 221,- årligt, og jeg kan samtidig se frem til, at vægtafgiften, der forfalder i maj 2014, vil blive reduceret med 50%.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Re: 2 MC'er mere.

Indlægaf TFH » fredag, 18. oktober 2013 19:15

Idag var jeg til syn med 66'er og og Cup-Racer 72, og da det er forbudt at køre mere end 1 Kreidler ad gangen :D måtte Cup-Raceren til Assens ved Jespers hjælp.

Her ses Kreidlerne, klar til Assens turen:

[img]http://www.2xhansen.dk/avatars/13101802c2.jpg[/img]

Begge blev godkendt uden bemærkninger, så på mandag går turen til SKAT her i Odense, og så må vi se, hvornår jeg kan få de eftertragtede plader udleveret.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Re: 2 MC'er mere.

Indlægaf TFH » søndag, 03. november 2013 23:13

Så er den hjemme! :D

Efter vejrliget at dømme bliver det nok ikke til så mange køreture, inden der forsikringsmæssigt lukkes ned for morskaben, d. 15/11, men de er i hvert fald nu begge klar til køresjov i 2014.

I vintermånederne skal raceren have monteret et "Schnellgasgriff" :D , styrvægte (mest for udseendets skyld) med tilhørende bremse- og koblingsklinger, digital-speedometer (med beregning af gennemsnitshastighed) og Sureshift enheden fra Motogadget, der altid viser, i hvilket gear man kører, et særdeles praktisk hjælpemiddel, når man kører med CR gearkasse.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.


Tilbage til Hyggehjørnet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron