[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - En historie fra det virkelige liv
Side 1 af 1

En historie fra det virkelige liv

Indlæg: søndag, 13. september 2009 17:40
af Jan V.
Jeg var i går på tur med Fyns Veteranknallert Klub.
Jeg tog turen fra Nyborg til mødestedet i Munkebo på min Kreidler.
Vi var 28 knallerter på tur, og på vej til Fyns Hoved gik det galt.
På vej op af en bakke ville jeg lige overhale en Peugeot 103 knallert, og i 2. gear med en masse omdrejninger ville jeg gå i 3. men uvist af hvilken grun (fejl 40)? gik jeg i 1.!
Den tog nogle vilde omdrejninger, så jeg fik den hurtigt i 2. og 3., men ak, efter blot 20 meter stoppede den med nogle hæslige lyde fra motoren, og var ikke til at starte igen.
Jeg blev så samlet op af en følgebil, hvor Kreidleren blev skubbet ind.
Et klubmedlem havde taget en ekstra knallert med, som han tilbød jeg kunne låne resten af turen!
Så det blev en herlig tur på en Express knallert fra 1957.
Da vi sidst på dagen kom tilbage til mødestedet var der flere der spurgte hvordan jeg kom hjem.
3-4 af dem tilbød at køre mig og Kreidleren hjem, og såadan endte den dag.
Syns jeg har fået en rigtig pæn behandling af klubben! :D

I dag har jeg kigget på Kreidleren, og det var svinghjulet der havde løsnet sig, og kilen var revet over.
Jeg ved med sikkerhed møtrikken var spændt korrekt, så min teori er, at det var det pludselige forøgelse af omdrejninger (det lød faktisk sindsygt) og svinghjulets vægt har gjort det.
Hvad mener i?
Jeg har haft toppen og cylinderen af, og det hele er perfekt.
Har kigget lidt på nettet i går efter ny cylinder og stempel, da jeg troede det var det, men syns ikke jeg kan finde noget til en 2.6 hk blæserkølet?
Er det svært at få, hvis det en dag blir aktuelt?

Men jeg har været heldig, en ny kile og et par pakninger, og jeg er kørende igen! :D

Indlæg: mandag, 14. september 2009 23:06
af LJO
Det vil sige at dit svinghjul rev sig løst, og din not blev ødelagt?

Lyder som god inspiration, da det kan være det er noget i samme retning der er sket med min. Jeg lå nemlig og gav den tæv, da jeg lavede samme trick. Fulde omdrejninger i 2. og så ned i første, det gør av. Især på en 3 gears.. Og noget i tændingen står ikke rigtigt længere da den har mistet alt sit træk.

Indlæg: tirsdag, 15. september 2009 17:43
af Twinsport
Hej

Hvordan ser jeres konusser ud?

Mit umiddelbare gæt er, at konussen på svinghjulet ikke passer 100% til konussen på krumtappen. Svinghjulet går ikke løs, hvis konusserne er fejlfri og møtrikken er spændt korrekt.

Når nu svinghjulet har været gået løst, er det i hvert fald sikkert at konusserne ikke længere passer sammen, pga. de skader der er opstået.

Det kan muligvis være uden den store betydning, men bliv ikke overrasket hvis svinghjulet går løst igen. Personligt ville jeg montere svinghjulet med locktite eller lignende for en sikkerheds skyld.

/Steen

Indlæg: tirsdag, 15. september 2009 19:26
af Jan V.
Hej Lasse.
Tjah, det lyder ens, men min gik helt istå, og der var en væmmelig raslelyd når jeg prøvede at starte den igen.
Prøv og pil dit svinghjul af og se hvad der er sket med din?

Hej Steen.
Jeg er bange for du har ret!
Svinghjulet sad først rigtig fast når møtrikken blev spændt til, det var ikke sådan før det skete.
Men jeg opdagede også at et fjols engang har monteret stemplet med pilen opad, uden der dog er sket noget ved det.
Da jeg tog stemplet af, kunne jeg se bronzebøsningen til stempelpinden var flækket tværs over, og at den kunne dreje rundt i plejlstangen!
Den skal da sidde fast så smørehullerne passer, eller hvad?
Så jeg søger nu en der har sådan en bøsning til salg.

Jeg har så en motor fra 72, luftkølet, hvor bøsningen er nålelejer, og det ser ud til jeg kan montere stempel og cyl fra min blæserkølede direkte på den?
Så vidt jeg kan se passer det sammen, og jeg sætter den stempelpind der hører til nålelejet i.
Det er jeg igang med nu, så må jeg se hvad der sker, så får jeg i hvert fald skiftet krumtap og svinghjul så det forhåbentligt ikke falder af.
Jeg ved bare ikke hvordan denne gearkasse har det, men det finder jeg ud af når den kører.
Er jeg helt galt på den eller hvad? :D