[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Historien bag TM

Historien bag TM

Løs snak om alt mellem himmel og Kreidler :o)

Historien bag TM

Indlægaf J.Brandenborg » tirsdag, 18. december 2007 23:30

Hejsa mine kreidler venner :D

jeg har på det sidste længe være varmt forelsket i de trofaste TM. men må lige høre.

hvad er ideen og historien bag dem. efter som de udelukket kune var på det Schewisiske marked? og var det blot en RS med blæs? for 69 modellen har jo en GT forskærm på og andre små detalier.

lad mig får en lille historie :D

mvh. jannik
J.Brandenborg
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: torsdag, 26. maj 2005 21:21
Geografisk sted: Jannik Brandenborg - 3500 Værløse

Re: Historien bag TM

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 23. december 2007 12:14

[quote="J.Brandenborg"]Hejsa mine kreidler venner :D

jeg har på det sidste længe være varmt forelsket i de trofaste TM. men må lige høre.

hvad er ideen og historien bag dem. efter som de udelukket kune var på det Schewisiske marked? og var det blot en RS med blæs? for 69 modellen har jo en GT forskærm på og andre små detalier.

lad mig får en lille historie :D

mvh. jannik[/quote]

Medmindre jeg er helt galt på den, er TM-modellerne stort set de samme som RS'erne, dog med den undtagelse at nogle var udstyret med blæsekøling og dermed 'kun' 5,8HK.
Senere udgaver havde et højere styr som den eneste reelle forskel, udover den model typisk havde de mere 'kedelige' farver (grå/hvid el. grå/sort).

TM = Touring Model, eller noget i den dur, og de mere triste farver (uagtet de er velvalgte og i mine øjne både flotte og klassiske) begrænser den torn i øjet, som skidt og snavs kan være på en flot maskine under langfarten.

Grundlæggende er der ikke de helt store forskelle fra model til model. F.eks. er den primære forskel fra en RM til en RMC, at sidstnævnte har cockpit og den korte lygte, hvor RM'en blot har et speedometer i lygtehuset på den lange lygte. Elektronik betyder batteri og blinklys etc.
Begge har samme motor (Renn Mokick = 40km/t)

Det er netop grunden til, jeg mener, man kan stykke stort set alle slags stumper sammen til en Kreidler og stadig kalde den 'original'. Til tider lader det til, at man fra fabrikkens side har gjort netop dét, og derpå lavet et passende model-navn.
Men de små forskelle giver indtryk af et langt større udvalg, end der egentlig er, hvilket med al sandsynlighed har hjulpet med at sætte lidt ekstra skub i salget. Ellers ville alle have kørt rundt på ild-røde Kreidler RS'ere, og så ryger lidt af det eksklusive image.

Min egen ville hedde 'Kreidler RS½C-GH', svarende til Renn Sport, ½ Cockpit, Gussrädern, Hochlenker.
5g motorcykel med et halvt cockpit (kun omdrejningstæller), støbte fælge og højt styr. Hvis jeg får den 12V tænding på plads sammen med blinklys og andre sager, kan man så smide 'Elektronik' på til sidst og forvirre størstedelen af alverdens Kreidler-ejere. :lol:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf TFH » søndag, 23. december 2007 18:56

... og hertil kan jeg tilføje, at TM modellen simpelthen var GT'ens afløser, for de Kreidlerkørere, der stadig sværgede til blæserkølede motorer.
Sammen med RS'en havde stellet fået den ny sadelholder og endvidere var øverste montering af de bageste støddæmpere ændret.
Såvidt jeg husker var kronrøret afkortet en smule, sammenlignet med "æggetankenes", men stadig en smule længere end sidste generations stel, der i 70'erne fik forgaffel med gennemgående gaffelben.
Herefter opretholdtes produktionen af blæserkølede modeller stort set kun til det schweiziske marked.

På vore sider "Historie" er der naturligvis også billede af den første TM prototype, der havde GT'ens forskærm. Den kom dog i handelen med en lakeret version, svarende til RMC forskærmen.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf J.Brandenborg » onsdag, 09. januar 2008 23:09

:) tak
J.Brandenborg
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: torsdag, 26. maj 2005 21:21
Geografisk sted: Jannik Brandenborg - 3500 Værløse


Tilbage til Hyggehjørnet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron