Side 1 af 1

Forårskuller :o)

Indlæg: mandag, 02. april 2007 13:17
af TFH
Skægt, som det vælter ind med mails om hjælp til renovering. Hvad har I lavet i vinterens mørke, venner? Det er nu, hvor solen skinner, vi skal ud at KØRE :D

Indlæg: torsdag, 12. april 2007 00:51
af TFH
... og det gjorde jeg så i dag. Lækkert vejr, der næsten tvang mig til for første gang i år at køre på arbejde.

Min trofaste 78'er var nyvasket, let oppudset og med en let rygvind lå vi på motorvejen for halv gas med dejlige 85 km/t fra Blommenslyst mod Odense. Grundet tandhjulsmangel er gearingen 14/33, og det går rigtig godt, når vinden kommer fra den rigtige side :D

På et tidspunkt blev jeg overhalet af en Mercedes med stor camper på slæb, og den fik mig lusket op på 90 uden mer-gas. Da jeg så, at der 200m længere fremme var "elefantvæddeløb" og dermed lidt ekstra slipvindshjælp at hente, kunne jeg bare ikke dy mig, gassen helt i bund og uden om Mercedes med slæb, og lige inden jeg nåede op til "elefanterne" dirrede speedometernålen omkring 110. Netop her begyndte der imidlertid at komme lette vibrationer fra motoren, så jeg beherskede mig og fulgte artigt efter den overhalende "elefant" og blev liggende der på 90 til afkørsel 51.

Jeg har aldrig tidligere været over 100, og da der også er kommet mærkbart mere riv i maskinen op gennem gearene, spekulerer jeg nu vildt på om effektstigningen skyldes de ny stempelringe, eller at jeg har skiftet stjernetændingen ud med en helt ny MHKZ tænding af den ældre type. Tændingstidspunktet skal også lige checkes, da jeg ved montering simpelthen satte ankerpladen efter standardmærkerne.

Lækker sæsonstart!

imponerende!

Indlæg: fredag, 13. april 2007 08:39
af togam
Så tror jeg nok jeg er hægtet af på en evt. tur til "Karoline"-træf i Middelfart! :shock:

Indlæg: fredag, 13. april 2007 14:01
af TFH
Den vej går det jo også opad bakke, som regel i modvind, så det er ikke så vildt.
Kigger du for bi i weekend'en efter din motor? Hvis ja, vil jeg lige skifte en o-ring i gearskiftet, så den bliver helt tæt.