Jeg tog turen fra Nyborg til mødestedet i Munkebo på min Kreidler.
Vi var 28 knallerter på tur, og på vej til Fyns Hoved gik det galt.
På vej op af en bakke ville jeg lige overhale en Peugeot 103 knallert, og i 2. gear med en masse omdrejninger ville jeg gå i 3. men uvist af hvilken grun (fejl 40)? gik jeg i 1.!
Den tog nogle vilde omdrejninger, så jeg fik den hurtigt i 2. og 3., men ak, efter blot 20 meter stoppede den med nogle hæslige lyde fra motoren, og var ikke til at starte igen.
Jeg blev så samlet op af en følgebil, hvor Kreidleren blev skubbet ind.
Et klubmedlem havde taget en ekstra knallert med, som han tilbød jeg kunne låne resten af turen!
Så det blev en herlig tur på en Express knallert fra 1957.
Da vi sidst på dagen kom tilbage til mødestedet var der flere der spurgte hvordan jeg kom hjem.
3-4 af dem tilbød at køre mig og Kreidleren hjem, og såadan endte den dag.
Syns jeg har fået en rigtig pæn behandling af klubben!

I dag har jeg kigget på Kreidleren, og det var svinghjulet der havde løsnet sig, og kilen var revet over.
Jeg ved med sikkerhed møtrikken var spændt korrekt, så min teori er, at det var det pludselige forøgelse af omdrejninger (det lød faktisk sindsygt) og svinghjulets vægt har gjort det.
Hvad mener i?
Jeg har haft toppen og cylinderen af, og det hele er perfekt.
Har kigget lidt på nettet i går efter ny cylinder og stempel, da jeg troede det var det, men syns ikke jeg kan finde noget til en 2.6 hk blæserkølet?
Er det svært at få, hvis det en dag blir aktuelt?
Men jeg har været heldig, en ny kile og et par pakninger, og jeg er kørende igen!