> Jesper. Den kostede mig kr. 3.600,- i registreringsafgift, fordi den endnu ikke havde alderen til at få veteranstatus. Det var imidlertid et syn efter de gamle regler, ikke som sagerne står idag.
...og til Kasper:
Da jeg indregistrerede 2 Kreidlere i slutningen af 2013, var et af kriterierne for indregistrering som veteranmaskine, at man fra synshallen havde afkrydset rubrikkerne "veteranmaskine" og "i original stand". Var dette ikke tilfældet, kunne maskinen ikke umiddelbart få veteranstatus. Det kan man læse om andetsteds på Forum.
Det er rigtigt, at et veteran køretøj officielt skal have 35 år på baghjulet Jeg har dog hørt, at en Kreidler, årg. 1980 skulle være indregistreret som sådan? om ikke så dog afgiftsfrit.
Forsikringmæssigt er aldersgrænsen imidlertid 35 år, i hvert fald hos Thisted Forsikring, og så er der penge at spare. Aldersgrænsen for vægtafgiftens (eller hvad man ellers kalder det nu om dage) vedkommende holder man særdeles fast i, og regulering til veteranpris sker automatisk i det 35. fødselsdagsår. Min 79'er er netop lige kommet i veteranpuljen, helt automatisk
Med lidt held skulle du således kunne få 2 Kreidlere indregistreret afgiftsfrit men være nødt til at betale normal vægtafgift og forsikring endnu et år for 80'eren.