[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Kreidler mc

Kreidler mc

Spørgsmål om indregistrering? Fyr bare løs! Se også FAQ.

Redaktører: TFH, kreidlerhansen

Kreidler mc

Indlægaf Kubbi » søndag, 01. juni 2014 11:23

Hej med jer. Jeg har lige været til syn med 2 stk Kreidler i går. En Kreidler Tm fra 72 og en Kreidler rs fra 80.
Og de blev selvfølgelig godkendt :-) er der nogen der kan fortælle mig hvor lang tid der ca går før man får svar fra skat ang. Afgift? Og kommer der en afgift på?

Kasper Jensen
Kubbi
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: søndag, 07. juli 2013 21:14

Re: Kreidler mc

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 01. juni 2014 11:35

Der kommer et brev med opkrævning indenfor tre uger. Afgiften ligger mellem 0-4.000kr, afhængigt af hvad de kære skrankepaver er i humør til!

Tillykke med synet!!! :D
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Kreidler mc

Indlægaf Kubbi » søndag, 01. juni 2014 12:48

Tak for det hurtige svar. Har bar hørt at når de er over 34-35 år så er afgiften 0 kr. Og af jeg vil kunne se afgørelsen i min skattemappe. Men er ik helt inde i det, da det er første gang jeg syner en Kreidler. Men jeg får altså et brev os?

Kasper Jensen
Kubbi
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: søndag, 07. juli 2013 21:14

Re: Kreidler mc

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 02. juni 2014 09:47

Hvis jeg kender SKAT ret, så får du alt fra ingen breve + besked i 'din mappe' til fire breve, som er mere eller mindre enslydende og mindst ét dokument i mappen.

Typisk skal man betale 0kr, ja, men det beror nogle gange på, hvem der tager beslutningen. 0-1.500kr er vist det mest sandsynlige, og ethvert beløb derover er således et skræk-eksempel.

Min var selvfølgelig kun 22 år ældre, da den blev indregistreret i 1999, og det kostede mellem 3.800-3.900kr, efter et halv-forvirret kvindfolk havde gjort sig den ulejlighed at gætte sig gennem det system, de brugte dengang. :) Ergo er beløbet næppe i nærheden af dét, men... mennesker + computere * 'nemme EDB-systemer' = kaos, forvirring og overraskelser. ;)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Kreidler mc

Indlægaf TFH » mandag, 09. juni 2014 10:56

> Jesper. Den kostede mig kr. 3.600,- i registreringsafgift, fordi den endnu ikke havde alderen til at få veteranstatus. Det var imidlertid et syn efter de gamle regler, ikke som sagerne står idag.

...og til Kasper:
Da jeg indregistrerede 2 Kreidlere i slutningen af 2013, var et af kriterierne for indregistrering som veteranmaskine, at man fra synshallen havde afkrydset rubrikkerne "veteranmaskine" og "i original stand". Var dette ikke tilfældet, kunne maskinen ikke umiddelbart få veteranstatus. Det kan man læse om andetsteds på Forum.

Det er rigtigt, at et veteran køretøj officielt skal have 35 år på baghjulet Jeg har dog hørt, at en Kreidler, årg. 1980 skulle være indregistreret som sådan? om ikke så dog afgiftsfrit.

Forsikringmæssigt er aldersgrænsen imidlertid 35 år, i hvert fald hos Thisted Forsikring, og så er der penge at spare. Aldersgrænsen for vægtafgiftens (eller hvad man ellers kalder det nu om dage) vedkommende holder man særdeles fast i, og regulering til veteranpris sker automatisk i det 35. fødselsdagsår. Min 79'er er netop lige kommet i veteranpuljen, helt automatisk :D

Med lidt held skulle du således kunne få 2 Kreidlere indregistreret afgiftsfrit men være nødt til at betale normal vægtafgift og forsikring endnu et år for 80'eren.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.


Tilbage til Kreidler MC

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron