Intet problem. Der er i tidens løb udstedt flere typegodkendelser. Dit stelnr. starter med 3, hvilket betyder at den fra fabrikken er "født" med 3 gear og WJA fortæller at det er en importeret knallert med dansk typegodkendelse. Som sådan er den også godkendt for ombygning til MC, og da myndighederne ikke blander sig i antallet af gear på en MC, kan du frit køre til syn med både 3, 4 eller 5 gear.
Ombygning behøver sådan set kun at ligge i, at den udstyres med anden eller ændret cylinder/karburator for at kunne køre mere end de 40 km/t, der er minimum på dansk motorvej.
Den typegodkendelse, du nævner, er udstedt specielt for en importeret MC, "født" med 5 gear, derfor er 1. ciffer et 5-tal. Du får 3 gæt på, hvilket 1. ciffer en 4 gears MC har
Der findes også en typegodkendelse for de nyere modeller med skivebremse, og denne har desværre i enkelte tilfælde givet problemer med nogle "synskrakilere", fordi minimum tykkelsen for skiven ikke er opgivet. Problemet burde være af rent teoretisk karakter, da skiverne slides minimalt, og man med det blotte øje kan se, at yderste kants affasning er original, altså: 0 slid.
Fornuftige synsfolk har sagt: Intet problem, da det tydeligvis drejer sig om en masseproduceret del, og at skivebremse må betragtes som værende en fordel.
Mit råd er: Send en kort ansøgning til CRM om tilladelse til indregistrering, vedlagt kvittering for køb, uden andre dikkedarer af nogen art. Kør til syn og lad synsmanden køre løbet, og svar kun på hans eventuelle spørgsmål. Det kan være en fordel at bestille synet personligt, så han kan gøre sit forarbejde og eventuelt kontakte sin distriktschef, hvis han er i tvivl om noget. Det er jo tydeligvis ikke alle, der har prøvet at syne en Kreidler