Side 1 af 1

Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlæg: onsdag, 21. september 2005 23:13
af kreidlerhansen
Og jeg omformulerer lige... ;)


Hvad har jeres oplevelser været i synshallerne?

Nogle maskiner er trods alt gledet lige igennem syn, mens andre er blevet betinget godkendt og andre igen er bloevet kasseret.
Som nogle af os ved, er det ikke alle synsmænd, der er lige åbne overfor indregistrering af Kreidlere, og de gældende regler fortolkes og udøves nærmest individuelt, synshallerne imellem.

F.eks. blev jeg påbudt at montere parkeringslys på Kreidleren, da den skulle gennem syn. Det er lidt underligt, idet der for lette motorcykler under 100kg fra før 1978 ikke ved lov stilles krav om monteret akkumulator.
Da det er ulovligt at forlade sit køretøj, mens det holder i tomgang, virker det en kende ulogisk.

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlæg: torsdag, 22. september 2005 10:40
af Tvede
kreidlerhansen skrev:F.eks. blev jeg påbudt at montere parkeringslys på Kreidleren, da den skulle gennem syn. Det er lidt underligt, idet der for lette motorcykler under 100kg fra før 1978 ikke ved lov stilles krav om monteret akkumulator.
Da det er ulovligt at forlade sit køretøj, mens det holder i tomgang, virker det en kende ulogisk.


Hvad gjorde du så ved det? Du kunne vel bare forklare dem, at reglerne siger sådan og sådan.

Hvad koster det egentlig at komme til syn med en Kreidler, hvis den IKKE går igennem?

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlæg: torsdag, 22. september 2005 13:18
af kreidlerhansen
Tvede skrev:Hvad gjorde du så ved det? Du kunne vel bare forklare dem, at reglerne siger sådan og sådan.

Hvad koster det egentlig at komme til syn med en Kreidler, hvis den IKKE går igennem?


Som sagt blev den betinget godkendt. Dvs. man får lov at køre fra synshallen uden krav om omsyn, men man påbydes at rette de fundne mangler.

Fjernlyset var også diffust, men det blev rettet med en ny pære. Parkeringslys har jeg ikke lavet, så jeg er først på r*ven, hvis jeg bliver kaldt til syn af en betjent, der ikke mener, min Kreidler er i orden.

Hvis den bliver kasseret til syn, koster det dig en ny tid i synshallen på et senere tidspunkt. Synet er ikke forbundet med afgiften, så hvis du frygter at skulle betale afgiften to gange, kan du roligt komme ned fra loftet igen. ;)
Jeg husker ikke, hvad det koster at komme til syn, men det er i omegnen af 4-600kr.

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlæg: torsdag, 22. september 2005 13:22
af Tvede
kreidlerhansen skrev:
Tvede skrev:Hvad gjorde du så ved det? Du kunne vel bare forklare dem, at reglerne siger sådan og sådan.

Hvad koster det egentlig at komme til syn med en Kreidler, hvis den IKKE går igennem?


Som sagt blev den betinget godkendt. Dvs. man får lov at køre fra synshallen uden krav om omsyn, men man påbydes at rette de fundne mangler.

Fjernlyset var også diffust, men det blev rettet med en ny pære. Parkeringslys har jeg ikke lavet, så jeg er først på r*ven, hvis jeg bliver kaldt til syn af en betjent, der ikke mener, min Kreidler er i orden.

Hvi sdne bliver kasseret til syn, koster det dig en ny tid i synshallen på et senere tidspunkt. Synet er ikke forbundet med afgiften, så hvis du frygter at skulle betale afgiften to gange, kan du roligt komme ned fra loftet igen. ;)
Jeg husker ikke, hvad det koster at komme til syn, men det er i omegnen af 4-600kr.


Okay, det var da altid noget:)

Er lidt i tvivl, om det der med katalysatoren i potten og indregistrering af en "tysker" lad os sige at jeg køber et tysk stel, med papirer. Kan jeg så sagtens få den indregistreret? (hvis Kreidleren ellers har 160mm bremse, blinklys mv.)

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlæg: torsdag, 22. september 2005 13:27
af kreidlerhansen
Tvede skrev:Okay, det var da altid noget:)

Er lidt i tvivl, om det der med katalysatoren i potten og indregistrering af en "tysker" lad os sige at jeg køber et tysk stel, med papirer. Kan jeg så sagtens få den indregistreret? (hvis Kreidleren ellers har 160mm bremse, blinklys mv.)


Kataly-hvaffor-no'et?! Det er der ikke på en Kreidler, og der er heller ikke krav om det. ;)

Hvis du køber en tysk maskine med papirer, skal de fremvises til syn - så er der dokumentation for, den ikke er stjålet, og dermed er der ingen problemer.

M.h.t. bremser er det ligegyldigt, hvilken størrelse de har, blot de bremser tilstrækkeligt effektivt og tromlerne er runde. 160mm bremsetromler har en tendens til at blive ovale i højere grad end de små tromler.
Blinklyset skal blot virke - ingen problemer der.

Alt skal bare være i orden, når man kører til syn - færdig. :)

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlæg: torsdag, 22. september 2005 13:47
af Tvede
kreidlerhansen skrev:Kataly-hvaffor-no'et?! Det er der ikke på en Kreidler, og der er heller ikke krav om det. ;)

Hvis du køber en tysk maskine med papirer, skal de fremvises til syn - så er der dokumentation for, den ikke er stjålet, og dermed er der ingen problemer.

M.h.t. bremser er det ligegyldigt, hvilken størrelse de har, blot de bremser tilstrækkeligt effektivt og tromlerne er runde. 160mm bremsetromler har en tendens til at blive ovale i højere grad end de små tromler.
Blinklyset skal blot virke - ingen problemer der.

Alt skal bare være i orden, når man kører til syn - færdig. :)


Nej, ved jeg udemærket godt, men synes bare Rasta_Jogge snakkede om det.

Tak, lige det jeg havde brug for:)

Indlæg: lørdag, 24. september 2005 11:53
af TFH
Det bør måske lige tilføjes, at der på små maskiner ikke stilles krav om hverken akku og blinklys.

Da der på Jespers maskine ikke var monteret akku, må kravet om parkeringslys således rent logisk være ubegrundet, da man jo ikke må forlade et motorkøretøj med tændt motor :roll:

Motorcykler fra 1974 og fremefter skal endvidere være forsynet med blå kontrollampe for langt lys samt kontakt til bremselys også på forhjulsbremsen.

Kontakten, der sidder i gasgrebet, var kun monteret på modeller med skivebremse, så hvis der køres med tromle, må der fuskes.

I en snæver (syns)vending 8) kan et gasgreb med tilhørende kontakt fra den 2-gears Kreidler (stort set identisk med et Puch Maxi greb) benyttes.