[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Spørgsmål om indregistrering? Fyr bare løs! Se også FAQ.

Redaktører: TFH, kreidlerhansen

Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 21. september 2005 23:13

Og jeg omformulerer lige... ;)


Hvad har jeres oplevelser været i synshallerne?

Nogle maskiner er trods alt gledet lige igennem syn, mens andre er blevet betinget godkendt og andre igen er bloevet kasseret.
Som nogle af os ved, er det ikke alle synsmænd, der er lige åbne overfor indregistrering af Kreidlere, og de gældende regler fortolkes og udøves nærmest individuelt, synshallerne imellem.

F.eks. blev jeg påbudt at montere parkeringslys på Kreidleren, da den skulle gennem syn. Det er lidt underligt, idet der for lette motorcykler under 100kg fra før 1978 ikke ved lov stilles krav om monteret akkumulator.
Da det er ulovligt at forlade sit køretøj, mens det holder i tomgang, virker det en kende ulogisk.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlægaf Tvede » torsdag, 22. september 2005 10:40

[quote="kreidlerhansen"]
F.eks. blev jeg påbudt at montere parkeringslys på Kreidleren, da den skulle gennem syn. Det er lidt underligt, idet der for lette motorcykler under 100kg fra før 1978 ikke ved lov stilles krav om monteret akkumulator.
Da det er ulovligt at forlade sit køretøj, mens det holder i tomgang, virker det en kende ulogisk.[/quote]

Hvad gjorde du så ved det? Du kunne vel bare forklare dem, at reglerne siger sådan og sådan.

Hvad koster det egentlig at komme til syn med en Kreidler, hvis den IKKE går igennem?
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 22. september 2005 13:18

[quote="Tvede"]Hvad gjorde du så ved det? Du kunne vel bare forklare dem, at reglerne siger sådan og sådan.

Hvad koster det egentlig at komme til syn med en Kreidler, hvis den IKKE går igennem?[/quote]

Som sagt blev den betinget godkendt. Dvs. man får lov at køre fra synshallen uden krav om omsyn, men man påbydes at rette de fundne mangler.

Fjernlyset var også diffust, men det blev rettet med en ny pære. Parkeringslys har jeg ikke lavet, så jeg er først på r*ven, hvis jeg bliver kaldt til syn af en betjent, der ikke mener, min Kreidler er i orden.

Hvis den bliver kasseret til syn, koster det dig en ny tid i synshallen på et senere tidspunkt. Synet er ikke forbundet med afgiften, så hvis du frygter at skulle betale afgiften to gange, kan du roligt komme ned fra loftet igen. ;)
Jeg husker ikke, hvad det koster at komme til syn, men det er i omegnen af 4-600kr.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlægaf Tvede » torsdag, 22. september 2005 13:22

[quote="kreidlerhansen"][quote="Tvede"]Hvad gjorde du så ved det? Du kunne vel bare forklare dem, at reglerne siger sådan og sådan.

Hvad koster det egentlig at komme til syn med en Kreidler, hvis den IKKE går igennem?[/quote]

Som sagt blev den betinget godkendt. Dvs. man får lov at køre fra synshallen uden krav om omsyn, men man påbydes at rette de fundne mangler.

Fjernlyset var også diffust, men det blev rettet med en ny pære. Parkeringslys har jeg ikke lavet, så jeg er først på r*ven, hvis jeg bliver kaldt til syn af en betjent, der ikke mener, min Kreidler er i orden.

Hvi sdne bliver kasseret til syn, koster det dig en ny tid i synshallen på et senere tidspunkt. Synet er ikke forbundet med afgiften, så hvis du frygter at skulle betale afgiften to gange, kan du roligt komme ned fra loftet igen. ;)
Jeg husker ikke, hvad det koster at komme til syn, men det er i omegnen af 4-600kr.[/quote]

Okay, det var da altid noget:)

Er lidt i tvivl, om det der med katalysatoren i potten og indregistrering af en "tysker" lad os sige at jeg køber et tysk stel, med papirer. Kan jeg så sagtens få den indregistreret? (hvis Kreidleren ellers har 160mm bremse, blinklys mv.)
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 22. september 2005 13:27

[quote="Tvede"]
Okay, det var da altid noget:)

Er lidt i tvivl, om det der med katalysatoren i potten og indregistrering af en "tysker" lad os sige at jeg køber et tysk stel, med papirer. Kan jeg så sagtens få den indregistreret? (hvis Kreidleren ellers har 160mm bremse, blinklys mv.)[/quote]

Kataly-hvaffor-no'et?! Det er der ikke på en Kreidler, og der er heller ikke krav om det. ;)

Hvis du køber en tysk maskine med papirer, skal de fremvises til syn - så er der dokumentation for, den ikke er stjålet, og dermed er der ingen problemer.

M.h.t. bremser er det ligegyldigt, hvilken størrelse de har, blot de bremser tilstrækkeligt effektivt og tromlerne er runde. 160mm bremsetromler har en tendens til at blive ovale i højere grad end de små tromler.
Blinklyset skal blot virke - ingen problemer der.

Alt skal bare være i orden, når man kører til syn - færdig. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Indregistrering af Kreidler, jeres oplevelser til syn.

Indlægaf Tvede » torsdag, 22. september 2005 13:47

[quote="kreidlerhansen"]
Kataly-hvaffor-no'et?! Det er der ikke på en Kreidler, og der er heller ikke krav om det. ;)

Hvis du køber en tysk maskine med papirer, skal de fremvises til syn - så er der dokumentation for, den ikke er stjålet, og dermed er der ingen problemer.

M.h.t. bremser er det ligegyldigt, hvilken størrelse de har, blot de bremser tilstrækkeligt effektivt og tromlerne er runde. 160mm bremsetromler har en tendens til at blive ovale i højere grad end de små tromler.
Blinklyset skal blot virke - ingen problemer der.

Alt skal bare være i orden, når man kører til syn - færdig. :)[/quote]

Nej, ved jeg udemærket godt, men synes bare Rasta_Jogge snakkede om det.

Tak, lige det jeg havde brug for:)
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf TFH » lørdag, 24. september 2005 11:53

Det bør måske lige tilføjes, at der på små maskiner ikke stilles krav om hverken akku og blinklys.

Da der på Jespers maskine ikke var monteret akku, må kravet om parkeringslys således rent logisk være ubegrundet, da man jo ikke må forlade et motorkøretøj med tændt motor :roll:

Motorcykler fra 1974 og fremefter skal endvidere være forsynet med blå kontrollampe for langt lys samt kontakt til bremselys også på forhjulsbremsen.

Kontakten, der sidder i gasgrebet, var kun monteret på modeller med skivebremse, så hvis der køres med tromle, må der fuskes.

I en snæver (syns)vending 8) kan et gasgreb med tilhørende kontakt fra den 2-gears Kreidler (stort set identisk med et Puch Maxi greb) benyttes.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.


Tilbage til Kreidler MC

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron