Hejsa.
"Brainstorm" har indtil videre ikke haft de besøgendes bevågenhed, hverken på det gamle eller det ny Forum. Jeg synes det er dejligt, der er ved at ske noget og skynder mig at knytte nogle kommentarer til de første meget velkomne indlæg.
Selv om vi ikke er specielt fikserede på hjemmesidens besøgstal, har det været en glædelig overraskelse for os at se det nu på ottende år meget
stabile antal daglige besøg. Som regel kigger 30-50 gæster indenfor, og går det en dag rigtig voldsomt til nærmer tallet sig 200, og vi håber naturligvis, at folk får noget ud af besøgene.
Nogen egentlig løbende opdateringsliste skulle vel næppe være nødvendig, da det i vor "bredbåndstid" ikke tager lang tid at blade hovedmenuens links igennem for at checke evt. nyheder, og fra "Snacks og Tips" er der yderligere et flydende link til de sider, hvor der oftest sker ændringer.
Hjemmesidens mål har aldrig umiddelbart været at skabe et komplet opslagsværk (den bliver det måske med tiden?) men derimod at skabe kontakt til og mellem folk med en fælles interesse.
Det mener vi er lykkedes helt pænt, og har en læser ikke kunnet finde løsningen på et problem på vore sider bruger vi gerne en time eller to på at hjælpe pr. mail. De mails, vi har ment var af almen værdi for læserne, har ofte resulteret i en artikel.
Vi hjælper forøvrigt ikke kun danskere og vore nærmeste naboer. Det har været sjovt at kunne være med til at løse tekniske problemer på så fjerne destinationer som f. eks. Indonesien, Japan og Canada m.m. Joh, der findes tilsyneladende stadig Kreidlere over det meste af verden.
Kun hvad motorrenovering angår, har jeg en lidt halvsveden samvittighed, idet jeg hver gang, jeg skal i gang (5 gange i år) er fast besluttet på, at "nu skal der fremstilles noget billedmateriale"!
Et kvarter senere står jeg imidlertid med ti kulsorte, fedtede fingre, et rent kamera og ingen hjælpefotograf.
Resultatet siger næsten sig selv, men en dag lykkes det forhåbentlig at få alt koordineret
Udrensning i Forums annoncer sker automatisk. Som I selv er inde på, er folk ikke altid flinke til at skrive, når et emne er anskaffet eller solgt, og derfor lader vi blot teknikken slette alle indlæg efter 2 måneder.
Vi er meget glade for de fine indlæg, vi har modtaget til "Mailboxen" fra vore medlemmer/gæster. Det forhindrer imidlertid ikke, at vi også synes, det er for få, og på siden opfordrer vi da også til at følge skribenternes gode eksempel og håber, det sker.
En artikel om Kreidlers persongalleri påbegyndte jeg sidste år. Jeg fik imidlertid et veritabelt kreidlerflip sidste sommerferie, hvor jeg byggede 3 maskiner, og da efterårsregnen satte ind, og jeg atter skulle igang, var alle mine notater desværre pst-væk, men jeg håber stadig på, at de dukker op igen.
Tak for jeres indlæg indtil videre. Jeg håber I holder gejsten oppe, og at der kommer flere til.