Side 1 af 1

RS "Cafe-racer" 1977

Indlæg: lørdag, 29. november 2008 19:09
af bigfellow
Hva mener i?
Har en 77 RS, 3 gear.
Jeg troede man kunne smække en 5 gearmotor inn i dette stel, men det går tydeligvis ikke. Vurderer derfor at bruge den 3 gears motor der sidder der fra før. Er det noen der kender til hvor meget ombyging det er?
For jeg har lige købt en 5 gears motor..... he he ( lærer af at leve)

44mm athena, 20mm Bing, homoet 4P, original tænding.
Ønske er et sted rundt 10 hk. Ka det la seg gøre?

Kan den her løbe de 95km/t uden alt for meget arbeid?

Fint om noen gidder vurdere min opbygning? Glad for tips der bare gir den siste lille finish!

5 gears ............motor

Indlæg: tirsdag, 02. december 2008 21:35
af bigfellow
Tak.........Brian..........
Det var visst meg der misforstod noget her....

Så blev jeg sandelig glad igen............!

Hvad mener du ellers om de andre forhold ...?

Hej Gisle.

Indlæg: tirsdag, 02. december 2008 22:30
af TFH
Med den cylinder oig karburator skulle der ikke være noget i vejen for, at du i hvert fald skulle kunne komme over 80 km/t.
Dyse 78-80 i karburatoren (med originalt luftfilter) og en gearing på 14/36 skulle være passende.
Alle motorer fra 1956-82 passer på Florett stel, 2-,3-,4-,5- og 6g., men hvis cylinderen er for lille pin-bolt afstand, skal du vist have fremstillet et forlængerbøs til karburatorens studs, idet den originale er beregnet til den store cylinder og derfor er kortere. Jeg husker det ikke, men det ses jo hurtigt ved montering.
Hvad angår tophastigheden, skal førerens vægt også tages i betragtning. Jeg kontaktes jævnligt af voksne Kreidlerkørere, der ikke kan forstå, at de nu om dage kun kan klemme 70 km/t ud af deres 5,3 cylinder, for i gamle dage kørte de da over 80 - en tur på badevægten angiver af og til årsagen. :o)

Indlæg: onsdag, 03. december 2008 22:39
af bigfellow
hej. hej........

ha ha du har visst kikket på min video.....Det er også en utrolig billig måde at tune knallerten på . Noen kilo ned og forholdet mellom HK og Kilo ( HK/kg(knallert+fører)) blir hurtig gunstigere .En toptunet Yamaha R1 har visst ca. 170hk/170kg= 1hk/kg)
En Kreidler med 10hk veier ca. 65kg+ 75 for fører. Det gir ca. 1hk/14kg.

Gir det noeget særligt at skifte til electr. tænding og hvilken type anbefales.!?

:o)

Indlæg: torsdag, 04. december 2008 01:20
af TFH
Nej, det havde ikke noget med din video at gøre, men det er ikke en måned siden, jeg gjorde et medlem opmærksom på det ny vægtforhold :D
En velsmurt kæde kan forøvrigt også give sluteffekten et godt løft. Efter en regnfuld tur gennem Tyskland nægtede min RS kategorisk at køre mere end 45 km/t, da den kom ned i sydfrankrigs varme, tørre klima. Efter en grundig behandling med symaskineolie fordobledes tophastigheden, og jeg havde en sort/rød oliestribe fra venstre hæl til kanten af styrthjelmen :D

Min Kreidler kører ikke hurtigere, hverken med den ældre MkhZ eller stjernetændingen, begge fra Bosch. Det er imidlertid praktisk, at de er vedligeholdelsesfri, og at man ikke oplever åndenød fra platinerne ved høje omdrejningstal.
Førstnævnte giver perfekt lys hvis man kører uden akku, mens stjernetændingen kræver akku, fordi hjælpespolen afgiver så stor spænding, at pæren i baglygten får et meget kort liv. Hjælpespolen skal holde akku'en opladet, og man føder så baglyset fra akku'en.

Jeg kører med elektroniske tændinger på flere af mine maskiner, fordi jeg nu engang har dem, men jeg kører lige så gerne med den gamle platinstyrede RS/TM tænding med ekstern tændspole, for bedre køling af denne.
Standard tændspolen, der er monteret i tændingshuset, bliver MEGET varm ved høje omdrejninger, og det vil formentlig skade den i længden.

Indlæg: torsdag, 04. december 2008 03:17
af Gæst
ja Body Tuning virker fantastisk effektivt :D