Side 1 af 1

Puch maxi problemer

Indlæg: lørdag, 01. september 2007 12:05
af Maister82
Hejsa....
Jeg har købt sådan en ældre hund som trænger til en kærlig hånd.
Det største problem er at når den står tomgang lyder det om at stemplet hamrer mod topstykket, og når man kører, så mærkes det som om den kun kører med halv kraft . Jeg har smidt en ekstra bund og toppakning på, og det afhjalp ikke problemet, så det er nok ikke stemplets skyld da jeg også har prøvet at skifte det.
Der er ingen betydelig slør i krumtappen, men kan det være den alligevel?

Andet spørgsmål:
Jeg har købt cylinder og stempel Ø38mm med 6 skyllekanaler, biturbo udstødning og planet top. Hvis jeg skal have det til at køre nogenlunde med min 12mm bing (rund model) hvilken dyse skal jeg så op i ca?

På forhånd tak
Michael Johansen

Indlæg: mandag, 03. september 2007 10:10
af TFH
Uha, Michael, det er ikke lige sådan een, man umiddelbart klarer pr. korrespondance.
Du ved formentlig, at det er i opad/nedadgående retning, der ikke må være mærkbart slør overhovedet i plejlstangen? Der skal være lidt slør sidelæns. Check først ved at tage fat i plejlstangen, så er det sølelejet, du checker og derefter ved at tage fat i stemplet. Så indgår lejet ved krydspinden også i forsøget.
Ang. inddysning af tun cylinder til Maxi har jeg overhovedet ingen erfaring. Jeg tror, det må være en god ide at kontakte en af de mange PM specialister f.eks. på Scootergalleriet.
For en sikkerheds skyld vil jeg lige bemærke, at det næppe er en god ide at sætte grov tun på en motor, før den går perfekt i standard-trim :shock: